Koncert Niepodległości w 105 rocznicę Powstania Sejneńskiego
Rok XVI, edycja 53
23 sierpnia 2024, godz. 18. 00
Muzeum Kresów Rzeczypospolitej Obojga Narodów
w podominikańskim zespole klasztornym. Sejny, pl. św. Agaty 3
Uwaga: Wejściówki bezpłatne, ilość miejsc limitowana, decyduje kolejność przybycia.
23 sierpnia 2024 roku w Sejnach odbędzie się specjalna edycja Koncertu Niepodległości z okazji 105 rocznicy Powstania Sejneńskiego, która odbywa się w ramach tegorocznej trasy Koncertu Niepodległości Gołdap — Kruszyniany — Sejny — Sołeczniki — Wilno — Warszawa. Będzie to łącznie 53 odsłona Koncert Niepodległości — projektu, który powstał w Muzeum Powstania Warszawskiego w 2009 roku. Jego twórcami są polsko-kanadyjska wokalistka i kompozytorka Ola Turkiewicz oraz Jacek ”Wiejski” Górski, scenarzysta, reżyser i producent. Obecny dorobek Koncertu Niepodległości to 52 edycje w Polsce i za granicą, ponad 200 kompozycji, aranżacji i blisko 30 odrębnych scenariuszy. Projekt tworzy międzynarodowy zespół muzyków sesyjnych, w którego skład weszło przez lata ponad 250 artystów z Polski, Kanady, Australii, Wielkiej Brytanii, Ukrainy i Armenii. Występując pod nazwą Polish Independence Concert we wrześniu 2019 roku w Bazie NATO w Ādaži na Łotwie, zespół zaprezentował anglojęzyczną edycję „Poland”. Międzynarodowe edycje dwujęzyczne zaprezentowano publiczności też w Australii i w Kanadzie, na Litwie i na Łotwie.
PROGRAM SPECJALNEJ EDYCJI KONCERTU NIEPODLEGŁOŚCI W SEJNACH
Specjalna edycja Koncertu Niepodległości w Sejnach, dedykowana będzie Powstaniu Sejneńskiemu, które wybuchło 105 lat temu — 23 sierpnia 1919 roku i trwało przez pięć dni. Było ono jednym z pięciu zwycięskich polskich zrywów narodowych. Dzięki czynowi zbrojnemu Powstańców Sejneńskich, w większości członków Polskiej Organizacji Wojskowej, z których 37 złożyło na ołtarzu Ojczyzny ofiarę swego życia, powiaty suwalski i sejneński należą dziś do Polski. Dalsza narracja Koncertu ukaże historię Polski widzianą przez pryzmat wojen podjazdowych, zmagań konfederackich i walk partyzanckich. Opowieść rozpocznie się od walk „szarpanych” z najeźdźcami z Niemiec i Czech, które toczyli wojowie Bolesława Krzywoustego w 1109 roku. Dalsza narracja poprowadzi publiczność przez czasy Potopu Szwedzkiego, Konfederacji Dzikowskiej i Barskiej, Powstania Listopadowego, Styczniowego i Partyzantki Zaliwskiego. Ukazany zostanie partyzancki aspekt drugiej wojny światowej oraz działalność antykomunistycznego podziemia w okresie 1944-1956. Zwieńczeniem narracji będzie symboliczne uhonorowanie postaci Józefa Franczaka — ostatniego Żołnierza Niezłomnego, poległego w 1963 roku w walce z oddziałem ZOMO-SB oraz Lecha Zondka, który w 1984 r. przedostał się do Afganistanu by wesprzeć Afgańczyków w ich partyzanckiej walce z Armią Radziecką.
MUZYKA HYBRYDOWA W KRUSZYNIANACH
Temat przewodni Koncertu Niepodległości w Sejnach muzycznie zilustruje zapomniana dziś piosenka Peowiacy, powstała przed 1917 rokiem. Kolejne utwory to: pieśń czeskich żołnierzy na cześć Bolesława Krzywoustego Boleslaue, dux gloriosissime! (1109/2019, na podstawie Kroniki Polskiej Galla Anonima); A na boru sośnia (kurpiowska pieśń tradycyjna, XVII-XVIII w. ), Na Kopańskim moście (XVIII-XIX w. , pieśń o bitwie Kurpiów ze Szwedami podczas II Wojny Północnej); Pieśń Konfederatów Barskich z dramatu Juliusza Słowackiego „Ksiądz Marek” (1843/1975), Marsz obozowy (1831), Pieśń Powstańców (Utwór pochodzi z zapomnianego dramatu 10 obrazów z wyprawy do Polski 1833 r. autorstwa Michała Chodźko Borejki, uczestnika partyzantki Zaliwskiego); Śpij kolego w ciemnym grobie | Jak to na wojence ładnie (ok. 1863); My partyzanci majora Hubali (1939); Modlitwa Narodowych Sił Zbrojnych (1940); Kołysanka o zakopanej broni (1941); Kujawiak Partyzancki (1943); Marsz „Zapory” (1944); Hymn Brygady Świętokrzyskiej (1944). Na zakończenie artyści wspólnie z publicznością zaśpiewają Mazurek Dąbrowskiego (1797). Uzupełnieniem repertuaru są współczesne utwory instrumentalne Ryngraf (2019), Powstańce (2019) oraz wiersz „Wilki” Zbigniewa Herberta.
W ciągu 17 lat pracy nad Koncertem Niepodległości, zespół wypracował własny styl muzyki hybrydowej. Łączy ona oryginalne brzmienia dawnych pieśni, z nowoczesnymi aranżacjami i kompozycjami, wykorzystującymi elementy klasyki, elektroniki, poezji śpiewanej, rocka, jazzu, bluesa, punk-reggae, metalu, rapu, tech-house, często w kompilacji z nagraniami archiwalnymi.
W spektaklu wystąpi zespół Koncertu Niepodległości w składzie: Ola Turkiewicz (śpiew, aranżacje, kompozycje), Tomasz Bacajewski (śpiew), Piotr Krzemiński (trąbka), Michał Iwanek (instrumenty klawiszowe, aranżacje, kompozycje), Krzysztof Kowalewski (gitary, aranżacje, kompozycje), Marcin Ritter (bas, kompozycje, aranżacje), Siergiej Wowkotrub (I skrzypce), Cezary Gójski (II skrzypce), Przemysław Ćwiek (altówka), Anna Wróbel (wiolonczela), Damian Szajkowski (perkusja).
Narracja Koncertu Niepodległości: Robert Czebotar
Dyrektor muzyczny: Ola Turkiewicz
Korekty językowe: Elżbieta Frankiewicz
Konsultacje historyczne: Piotr Pacak
Scenariusz, reżyseria i produkcja: Jacek “Wiejski” Górski
Patronat Honorowy Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda
Organizatorzy:
Fundacja Dziedzictwa Rzeczypospolitej │ Muzeum Kresów Rzeczypospolitej Obojga Narodów w Sejnach | Parafia Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny w Sejnach
Koncert Dofinansowano ze środków dofinansowano ze środków Biura „Niepodległa” w ramach Programu Dotacyjnego „Niepodległa”
Projekt dofinansowano ze środków Województwa Podlaskiego, Urzędu ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych oraz Urzędu Miasta Sejny.
Partnerzy:
Urząd miasta Sejny | Starostwo Powiatowe w Sejnach | Urząd gminy Sejny | Urząd gminy Giby | Urząd gminy Krasnopol
Wsparcie technologiczne:
BM Productions | Signiroad Sp. z o. o.
Patronat medialny:
Polskie Radio SA, Polskie Radio Białystok
BEZPŁATNE WEJSCIÓWKI:
Muzeum Kresów Rzeczypospolitej Obojga Narodów w Sejnach | Fundacja Dziedzictwa Rzeczypospolitej, Mieruniszki 27, 16-424 Mieruniszki!
UWAGA: ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA — DECYDUJE KOLEJNOŚĆ PRZYBYCIA NA WIDOWNIĘ
MATERIAŁY PRASOWE: http://www. koncertniepodleglosci. pl/media/dla-mediow-do-pobrania
Organizatorzy, kontakt dla mediów: Jacek „Wiejski” Górski, 601-130016, mail: koncertniepodleglosci@gmail. com
Edycje Koncertu Niepodległości w latach 2009-2024
# edycje w Muzeum Powstania Warszawskiego
# edycja międzynarodowa — Polish Independence Concert
# edycje specjalne Koncertu Niepodległości
* w przygotowaniu
Lista utworów komponowanych i aranżowanych w latach 2008-2024
Aranżacje i kompozycje stworzone w ciągu 17 lat pracy nad projektem:
1. Pod twoją obronę (pieśń maryjna z III w. , wg zapisu z 1838 roku), aranż. B. Izbicki
2. Mesco et Vichmanni (na podst. tekstu De nece Vichmanni z kroniki Dzieje Sasów) komp. O. Turkiewicz (2019) / kronikarz Widukind z Korbei (973)
3. Pisces salsos et foetentes (na podst. tekstu tzw. Pieśni wojów Krzywoustego z Kroniki Polskiej), komp. O. Turkiewicz (2016) / słowa: autor NN, zapis wg kronikarza Galla Anonima (1109)
4. Dobrawa (na podst. tekstu Jak Mieszko pojął za żonę Dobrawę z Kroniki Polskiej), komp. O. Turkiewicz (2017) / kronikarz Gall Anonim (1109)
5. Boleslaue, dux gloriosissime! komp. O. Turkiewicz (2019) / kronikarz Gall Anonim (1109)
6. Gaude Mater Polonia, Wincenty z Kielczy (1253), aranż. K. Kowalewski
7. Hejnał Mariacki, autor NN (XIII w. )
8. Bogurodzica, autor NN (XIV-XV w. ), aranż. G. Piotrowski (2009)
9. Bogurodzica, autor NN (XIV-XV w. ), aranż. M. Riege (2012)
10. Bogarodzica, autor NN, wg według graduału dominikańskiego o. Błażeja Dereya (1630 r. ), aranż. B. Izbicki
11. Sequitur de quodam aduocato Cracouiensi Alberto | Pieśń o wójcie Albercie, komp. Ola Turkiewicz (2022), autor NN (~1317).
12. Krol Wlodzyszlaw polszky. Pieśń o zwycięstwie pod Grunwaldem, komp. O. Turkiewicz (2019) /słowa:autor NN (~XV w. ) t
13. Idzie żołnierz borem lasem, autor NN (XV w. ), aranż. O. Turkiewicz
14. Modlitwa za Rzecz Pospolitą naszą za Króla, A. Trzecieski (1559), aranż. M. Riege
15. Stefan Batory, autor NN (1586/1611), aranż. K. Kowalewski
16. O wzięciu Połocka, J. Kochanowski, ze zbioru „Pieśni trzy” (2023/1580), aranż. O. Turkiewicz
17. Pieśń o Hołubku, ks. S. Grochowski (1588), aranż. M. Ritter
18. Pieśń nowa Calliopy Sarmackiej | O szczęśliwym porażeniu Książąt Karola Sudermańskiego, autor NN (1605)
19. Pieśń nowa o tyraństwie moskiewszkieym (2023/XVII w. ) — w opracowaniu
20. Pieśń Konfederatów Tyszowieckich | O pomoc Koronie Polskiej, autor NN, (~1655), komp. P. Jabłoński
21. Sieczże Szwedów, autor NN(1656) — w opracowaniu
22. Miał król stary córki dwie autor NN (XVI-XVII w. , pieśń ludowo-żołnierska), aranż. M. Riege
23. Pożegnanie autor NN (XVI-XVII w. pieśń ludowo-żołnierska), aranż. O. Turkiewicz
24. A na boru sośnia, autor NN. Kurpiowska pieśń ludowa (XVII-XVIII w. ) aranż. A. Strug
25. Pieśń żeglarska do Najświętszej Marii Panny (~XVII-XVIII w. , na podstawie wydania z 1838 r. ), aranż. O. Turkiewicz
26. Marsz Wojenny | Marsz Księcia Józefa Poniatowskiego (XVII w. /XIX w. ), aranż. K. Kowalewski
27. Na Kopańskim moście (~XVIII w). Pieśń o bitwie Kurpiów ze Szwedami podczas III Wojny Północnej). A. Strug/A. Turkiewicz / autor słów NN.
28. Odważny Polak na marsowym polu | Pieśń Konfederatów Barskich, autor NN (1768), aranż. K. Kowalewski
29. Marsz, marsz me serce │Pieśń Żołnierska o Najśw. M. P, pieśń Konfederatów Barskich (1768-72), autor NN, aranż. B. Izbicki
30. Pieśń o Drewiczu, autor NN (po 1771), aranż. O. Turkiewicz
31. Zdaj się Polaku w opiekę Maryi, pieśń Konfederatów Barskich, O. Turkiewicz/autor NN (2021/1768)
32. Święta miłości kochanej Ojczyzny | Hymn Szkoły Rycerskiej W. Sowiński / I. Krasicki (1772), aranż. M. Riege
33. Pierwsi Sybiracy │ Pieśń pierwszych Polaków zesłanych na Sybir, autor: NN (ok. 1768-1773), aranż. O. Turkiewicz
34. Polonez Konstytucji 3 Maja, F. D. Kniazin/A. Rodowski (1791), aranż. O. Turkiewicz
35. Na dzień 3 Maja 1791. Szczęśliwie doszłey konstytucyi kraiowey, F. Karpiński (1791), aranż. O. Turkiewicz
36. Pieśń dziękczynna za Ustawę 3 maja, F. Karpiński (1791) ), aranż. O. Turkiewicz
37. Marsz z r. 1772 (1792), autor: NN, aranż. O. Turkiewicz
38. Krakowiak Kościuszki | Bartoszu, Bartoszu, Marceli Skałkowski (1837), aranż. O. Turkiewicz
39. Śpiew włościan krakowiaków, autor: NN (1794), aranż. O. Turkiewicz
40. Pieśń ludowa 1795 │Marsz Kościuszkowski, autor: NN (1794), aranż. O. Turkiewicz
41. Idźmy bracia, autor: NN (1794) ), aranż. O. Turkiewicz
42. Dwa Polonezy i Walc, T. Kościuszko (1797), aranż. A. Suda
43. Dwa Polonezy i Walc, T. Kościuszko (1797), aranż. G. Piotrowski
44. Mazurek Dąbrowskiego, J. Wybicki (1797)
45. Hej, hej Ułani, autor NN (1806/1918), aranż. M. Riege
46. Chorągiewka, autor NN (1808) ), aranż. M. Riege
47. Boże coś Polskę, A. Feliński/A. Gorecki (1816)
48. Pieśń więzienna filaretów, E. A. Odyniec (~1823), aranż. M. Ritter
49. Duma o gen. Jasińskim, autor: K. Krupiński/Br. Kiciński (ok. 1830), aranż. O. Turkiewicz
50. Nokturn b-moll, Op. 9 nr 1, F. Chopin (ok. 1830)
51. Bywaj dziewczę zdrowa, autor NN (1830) ), aranż. O. Turkiewicz
52. Biała chorągiewka, R. Suchodolski/NN (1830), aranż. M. Ritter
53. Warszawianka, C. Delavigné/K. Krupiński (1831), aranż. M. Riege
54. Litwinka czyli Hymn Legionistów Litewskich, Cywiński/K. Kurpiński (1831), aranż. O. Turkiewicz
55. Etiuda Rewolucyjna, F. Chopin (1831)
56. Ustawa Sejmu o Detronizacji Mikołaja I (1831)
57. Wara z granic. Mazur na cześć jenerała rosyjskiego Suchozaneta z powodu połamania mu nóg w bitwie pud Grochowem, M. Ritter (2019) / M. Gosławski (1831)
58. Witaj majowa jutrzenko (Trzeci Maj), F. Chopin, R. Suchodolski (1831), aranż. O. Turkiewicz
59. Bracia, do bitwy nadszedł czas | Marsz obozowy, K. Kurpiński/J. Słowaczyński (1831), aranż. K. Kowalewski
60. Przy sadzeniu róż, S. Goszczyński (1831 lub 1861), aranż. O. Turkiewicz
61. Księgi narodu polskiego i pielgrzymstwa polskiego, A. Mickiewicz (1832)
62. Pieśń Powstańców (Zaliwskiego), komp. M. Ritter (2019) / sł. z poematu „10 obrazów z wyprawy do Polski 1831 r. ”, autor Michał Chodźko Borejko (1835)
63. Preludium e moll, F. Chopin (ok. 1836) aranż. M. Bałata
64. Krakowiak Kościuszki | Bartoszu, Bartoszu, autor: Marceli Skałkowski (1837) , aranż. O. Turkiewicz
65. Czajki. Śpiew Zaporożców w powrocie z wyprawy morskiej Konaszewicza, J. B. Zaleski (1838), aranż. P. Jabłoński
66. Pieśń Konfederatów Barskich, (J. Słowacki/A. Kurylewicz (1843/~1975) aranż. O. Turkiewicz
67. Az erdélyi hadsereg (Armia Siedmiogrodzka), Sándor Petőfi (1848)
68/69. Kozak, J. Czeczot/S. Moniuszko (1849) / Zakuwała Zozułeńka, pieśń lud. , autor NN (XVII w. ), aranż. O. Turkiewicz
70. Sztandary polskie w Kremlu, M. Romanowski (1857) aranż. O. Turkiewicz
71. Z dawna Polski Tyś Królową, autor NN/K. Ujejski (1860), aranż. O. Turkiewicz
72. Bracia! Rocznica! Anna Suda │An On Bast (2017) / W. Pol (~1860)
73. Cześć wisielcom, autor NN (2023/1862), aranż. K. Kowalewski
74. Maliniak | Pieśń wygnańców, A. Bojarski / W. Pol (XIX w. ), aranż. O. Turkiewicz
75. Hej Strzelcy wraz | Marsz strzelców, W. Anczyc, K. Czyżowski (1862-63), aranż. M. Ritter
76. Pobudka 1863, autor NN aranż. O. Turkiewicz
77. Marsz Polonia, J . Wybicki, W. Anczyc i inni (1863), aranż. G. Piotrowski
78. Marsz żołnierzy Langiewicza / Śpij kolego w ciemnym grobie (~1863) aranż. O. Turkiewicz
79. Marsz Żuawów, W. Wolski (1863)
80. Ostatni Mazur, F. Tymolski/L. Łubiński (1863)
81. Wiersz dla Syna, Kazimierz Przerwa-Tetmayer
82. Nie wiedziałem ja, autor NN (tradycyjna pieśń śląska, XIX w. )
83. Dievs, svētī Latviju. Hymn Łotwy, Kārlis Baumanis (1873)
84. Marsz Kaszubski, F. Nowowiejski (1921)/H. Derdowski (1880)
85. O Canada! Hymn Kanady Calixa Lavallée / Robert Stanley Weir (1880)
86. Advance Australia Fair. Hymn Australii, Peter Dodds McCormick (1878)
87. A jak poszedł Król na wojnę, M. Konopnicka (1885)
88. Tautiška giesmė. Hymn Litwy Vincas Kudirka (1898)
89. Ostatni Partyzant, pieśń o ks. Stanisławie Brzózce, M. Konopnicka (1905)
90. Wąwóz Samosierry, M. Konopnicka (1905), aranż. K. Kowalewski
91. Rota, F. Nowowiejski/M. Konopnicka (1908), aranż. K. Kowalewski
92. Wszystko co nasze | Hymn Harcerski I. Kozielewski, O. Drahonowska-Małkowska (1911), aranż. O. Turkiewicz
93. List do cara | Piosenka pierwszej baterii 1 pułku, Bogusław Szul-Skjöldkrona (przed 1914)
94. O mój rozmarynie, W. Denhoff-Czarnocki (1913), aranż. M. Janiszewski
95. Ta co nie zginęła, E. Słoński/F. Starczewski (1914), aranż. K. Kowalewski
96. Białe róże, M. Kozar-Słobudzki/J. Lankau (1914), aranż. O. Turkiewicz
97. Matka, W. Denhoff-Czarnocki/Z. Pomarański (1914), aranż. O. Turkiewicz
98. Sen o szpadzie, E. Słoński/Z. Pomarański (1915), aranż. O. Turkiewicz
99. Peowiacy, W. Denhoff-Czarnocki / autor NN (przed 1917), aranż. M. Tarnowski
100. A gdy na wojenkę szli Ojczyźnie służyć, E. Słoński/F. Halpern (1915) , aranż. O. Turkiewicz
101. Złote ognie, J. Wyżykowski, J. Mączka (1915), aranż. O. Turkiewicz
102. My Pierwsza Brygada, A. Hałaciński/T. Biernacki (1917), aranż. G. Piotrowski
103. Wojenko, wojenko, autor NN (1917), aranż. O. Turkiewicz
104. Piechota, L. Łuskino/B. Lubicz-Zahorski (1917), aranż. K. Kowalewski
105. Pieśń pierwszej O. L. K. (Ochotnicza Legia Kobiet), autor NN (1918), aranż. O. Turkiewicz
106. Orlątko, A. Oppman (1918), konc. O. Turkiewicz, aranż. G. Piotrowski
107. Rota Śląska (1919)
108. Idą Powstańcy znów na bój (1919) aranż. P. Jabłoński
109. Hymn do Bałtyku, F. Nowowiejski/S. Rybka (1920), aranż. O. Turkiewicz
110. Ksiądz — bohater, pieśń o ks. Ignacym Skorupce. M. Ritter / M. Zielenkiewicz (2021/1920)
111. Czata nad Wisłą, F. Rybicki/A. Oppman (1921), aranż. P. Jabłoński
112. Ten 21 roczek (1921), aranż. O. Turkiewicz
113. Od Bytomia bita droga (~1921), aranż. K. Kowalewski
114. Znam ja jeden śliczny zamek (~1921), aranż. K. Kowalewski
115. Już zachodzi czerwone słoneczko, A. Kowalski (1919), aranż. O. Turkiewicz
116. Rebeliancka pieśń odwetowa (1921), aranż. O. Turkiewicz
117. Do Bytomskich Strzelców chłopców zaciągają (1921)
118. Morze, nasze morze, A. Kowalski (1925), aranż. M. Ritter
119. Śpiewajcie! — zawołanie śpiewacze chórów K. O. P. J. Jurand/L. Pągowski (~1937), komp. M. Tarnowski
120. Marsz Lotników, A. Zasuszanka/SLatwis (1930), aranż. M. Ritter
121. Serce w plecaku, M. Zieliński (1933), aranż. O. Turkiewicz
122. Hymn Floty Polskiej, J. Mituła (~1935)
123. Modlitwa Armii Krajowej, A. Kowalski (1939)
124/125. Modlitwa obozowa, A. Kowalski (1939) / Czerwona zaraza, J. Szczepański (1944) — kompilacja pieśni z wierszem powstańczym, konc. O. Turkiewicz, aranż. Marin Riege.
126. My partyzanci majora Hubali, autor: NN (~1939/1940), aranż. M. Ritter
127. Modlitwa Narodowych Sił Zbrojnych, na melodię Kiedy ranne wstają zorze, sł. : ks. Henryk Strąkowski (1940), aranż. P. Jabłoński
128. Karpacka brygada, M. Hemar (1941), aranż. M. Riege
129. Od Kłajpedy do Szczecina, A. Kowalski (1941), aranż. M. Riege
130. Hej chłopcy, bagnet na broń, K. Krahelska „Danuta” (1942), aranż. K. Kowalewski
131. Nas kuła północ, K. Wiwatowski, R. Krupa (1942)
132. Lwowskie Puchacze | Hymn 307 Dywizjonu Nocnych Myśliwców w Anglii, J. Maliński/J. Baykowski (1943), aranż. M. Ritter
133. Piosenka o trzysta czwartym (dywizjonie lotniczym), M. Ritter (2020), S. Pężko (~1943)
134. Deszcz Jesienny, M. Matuszkiewicz (1943), aranż. O. Turkiewicz / K. Kowalewski
135/136. Rozszumiały się wierzby płaczące, W. Agapin/R. Ślęzak (1937) / Patrol, L. Łuskino/autor NN (1946-1948)
137. Dziś do Ciebie przyjść nie mogę (Kołysanka leśna), Stanisław Magierski „Jacek II” (1942/1943), aranż. P. Jabłoński
138. Kołysanka o zakopanej broni, K. Krahelska (1941), aranż. O. Turkiewicz
139. Niebo złote Ci otworzę │ Wiersze wojenne, K. K. Baczyński / Z. Konieczny (1965/1943)
140. Kujawiak akowski, J. Lenartowicz (1944), aranż. O. Turkiewicz
141. Kujawiak partyzancki, J. Lenartowicz (1944), aranż. O. Turkiewicz
142. Hymn Brygady Świętokrzyskiej, William Steffe/NN (1856/1944), aranż. P. Jabłoński
143. Marsz Oddziału „Zapory”, L. Łuskino /Jan Gabriołek „Grot” (1944), aranż. K. Kowalewski
144. Mała dziewczynka z AK, J. Markowski/M. Jezierski (1944), aranż. P. Jabłoński
145. Czerwone Maki, A. Shütz, F. Konarski (1944), aranż. G. Piotrowski, intro O. Turkiewicz
146. Warszawskie dzieci, A. Panufnik,S. Dobrowolski (1944), aranż. G. Piotrowski
147. Warszawskie dzieci, A. Panufnik,S. Dobrowolski (1944), aranż. P. Jabloński
148. Żołnierski Szlak, F. Konarski (1944)
149. Trudny czas, autor NN (1944), konc. O. Turkiewicz
150. Pierwsza Pancerna | Marsz Dywizji Pancernej Gen. Maczka, R. Rygiel/S. J. Kowalski (1945), aranż. : M. Ritter
151. Bij Bolszewika, autor NN (1944-1946), aranż. M. Ritter
152. Niedługo. , autor NN, M. Biernat (1944)
153. Lulaby of Birdland, G. Shearing / G. D. Weiss (1952), aranż. O. Turkiewicz
154. Czarny czwartek, autor NN/W. Marciniak (1956), aranż. K. Kowalewski
155. Obława, J. Kaczmarski / W. Wysocki (1974), aranż. O. Turkiewicz
156. Polskie Drogi, A. Kurylewicz (1977), konc. O. Turkiewicz, aranż. G. Piotrowski
157. Mury, L/Llach/J. Kaczmarski (1978), aranż. K. Kowalewski
158. Źródło, J. Kaczmarski (1978), aranż. O. Turkiewicz
159. Świadkowie, J. Kaczmarski (1978)
160. Walka Jakuba z Aniołem, J. Kaczmarski (1979), aranż. O. Turkiewicz
161. Korespondencja klasowa (1979/1985). J. Kaczmarski
162. Powrót, J. Kaczmarski (1980), aranż. O. Turkiewicz
163. Modlitwa o wschodzie słońca, N. Tenenbaum / P. Gintrowski (1980), aranż. O. Turkiewicz
164. Przyjaciół nikt nie będzie mi wybierał, Andrzej Garczarek (1981), aranż. O. Turkiewicz
165. Trzynastego grudnia, pieśń kobiet uwięzionych na Olszynce Grochowskiej (1981), aranż. O. Turkiewicz
166. Idą Pancry na Wujek, B. Bieniasz/M. Bieniasz (1981), aranż. O. Turkiewicz
167. Prośba, J. Kaczmarski (1982), aranż. K. Kowalewski
168. Zielona Wrona (~1982), aranż. M. Ritter
169. Nie chcemy komuny (~1982), aranż. M. Ritter
170. Wróżba, J. Kaczmarski (1982), aranż. O. Turkiewicz
171. Zbroja, J. Kaczmarski (1982), aranż. O. Turkiewicz
172. Dylemat, P. Gintrowski/J. Kaczmarski (1980), aranż. :K. Kowalewski
173. Nasza klasa, J. Kaczmarski (1983), aranż. O. Turkiewicz
174. Ojczyzno ma, ks. Karol Dąbrowski (1983), aranż. M. Ritter
175/176. Katyń, J. Kaczmarski (1985) / Katyń 1940 (ostatni list), L. Makowiecki (2010) — kompilacja 2 utworów, konc. O. Turkiewicz, aranż. M. Riege
177. Gdy tak siedzimy nad bimbrem, L. Szaruga / P. Gintrowski (1986), aranż. O. Turkiewicz
178. Margrabia Wielopolski, P. Gintrowski/J. Czech (1991), aranż. O. Turkiewicz
179. Wilki, słowa Zbigniew Herbert, muz. Anna Suda (1992/2019)
180. Podróż, komp. K. Kowalewski (2010), utwór instrumentalny.
181. Tęsknota, komp. M. Riege (2010), utwór instrumentalny
182. Zielone wzgórza, komp. K. Kowalewski (2011), utwór instrumentalny
183. Horyzont wspomnień, komp. M. Riege (2011), utwór instrumentalny
184. Po burzy… cisza, komp. M. Riege (2012), utwór instrumentalny
185. Skrzyżowanie dróg, komp. O. Turkiewicz ( 2012), utwór instrumentalno-wokalny
186. Res Publica Serenissima, komp. O. Turkiewicz (2012), utwór instrumentalno-wokalny
187. Jaśmin, komp. K. Kowalewski (2013), utwór instrumentalny
188. Londyn, komp. O. Turkiewicz (2013), utwór instrumentalno-wokalny
189. Azymut „W”, komp. M. Riege (2014), utwór instrumentalny
190. Nadir, komp. K. Kowalewski (2014), utwór instrumentalny
191. Enigma, komp. O. Turkiewicz (2014), utwór instrumentalny
192. La Bomba, komp. M. Riege (2015), utwór instrumentalny
193. Droga marzeń, komp. K. Kowalewski (2015), utwór instrumentalny
194. Wieluń, M. Riege komp. (2016), utwór instrumentalny
195. Fate | Przeznaczenie, komp. A. Suda (2016), kompozycja elektroniczna
196. Heritage | Dziedzictwo, komp. A. Suda (2016), kompozycja elektroniczna .
197. Niepokorne, komp. O. Turkiewicz (2017), utwór instrumentalny
198. Targowica, komp. O. Turkiewicz (2018), utwór instrumentalny
199. 4:48, komp. A. Suda (2018), utwór instrumentalny
200. Powstańce, suita instrumentalna, komp. O. Turkiewicz, A. Suda, K. Kowalewski, M. Riege, M. Ritter, P. Jabłoński (2019),
201. Ryngraf, A. Suda (2019), utwór instrumentalny,
202. Dominium Maris Baltici. komp. O. Turkiewicz (2019), utwór instrumentalny
203. ORP Orzeł, komp. A. Suda (2019), utwór instrumentalny
204. Szaniec Czarnej Madonny, komp. O. Turkiewicz (2021), utwór instrumentalny
205. Gadała komp. P. Jabłoński (2021), utwór instrumentalny
206. Golgota komp. P. Jabłoński (2021), utwór instrumentalny
207. Thornan, komp. A. Suda (2021), utwór instrumentalny
208. Braterstwo, komp. K. Kowalewski (2022) , utwór instrumentalny
209. 1792. Contra Targovicam (2022), komp. P. Jabłoński, utwór instrumentalny
210. Zdrada, komp. Anna Suda (2022), kompozycja elektroniczna
211. Dzieci Zamojszczyzny, komp. T. Wicherek (2022), kompozycja instrumentalna
212. Potop Moskiewski (2023), kompozycja instrumentalna komp. A. Suda
Muzyka Hybrydowa
Kompozycje i aranżacje twórców Koncertu Niepodległości i Projektu Arboretum nie mieszczą się w jednoznacznej interpretacji i trudno jest przyporządkować je konkretnemu gatunkowi muzycznemu. Efektem wieloletniej współpracy muzyków jest wypracowanie własnego stylu, który określili muzyką hybrydową. Pojęcie hybrydy staje się coraz bardziej popularne, oznacza coś, co składa się z różnych elementów, często niepasujących do siebie. Powstający w ramach projektów repertuar inspirowany jest twórczością patriotyczną, dziedzictwem kulturowym i krajobrazowym, ale nie stanowi to sztywnych ram kompozycji.
Istotą tego niekomercyjnego stylu muzycznego jest połączenie kilku nurtów w jednym utworze. Do budowania kompozycji hybrydowych wykorzystywane są m. in. jazz, rock, blues, poezja śpiewana, muzyka etniczna, klasyczna, elektroniczna i elektroakustyczna. O różnorodności tego stylu dobitnie świadczą inspiracje polonezem i tangiem z jednej strony oraz nawiązania do muzyki techno-house, reggae i punk-rocka z drugiej. W kompozycjach i aranżacjach wykorzystywane są także odgłosy natury, cywilizacji a także nagrania archiwalne, jak m. in. wypowiedzi postaci historycznych, jak m. in. Papież Jan Paweł II, gen. Władysław Anders, Prezydent Warszawy Stefan Starzyński czy też komunikat o wprowadzeniu Stanu Wojennego odczytany przez gen. W. Jaruzelskiego.
Fundamentami kompozycji, przejmującymi często role partii solowych, stają się wiernie odtwarzane utwory np. dawne, ludowe i obrzędowe, poezja śpiewana, ale także oryginalne odgłosy natury i inne, określane cytatami. Wykorzystywane cytaty pełnią rolę części, które określają temat, charakter i tempo utworu. Są one oplatane partiami wokalnymi, klasycznymi i elektronicznymi intermezzami, suitami gitarowymi czy fortepianowymi, które spajają całość przejmując prowadzenie. Większość z tych partii i cytatów samodzielnie stanowić może odrębne utwory muzyczne. Inspiracją do powstania muzyki hybrydowej była między innymi twórczość Richarda Wagnera i Henryka Mikołaja Góreckiego, czy takich ikon jazzu jak Ella Fitzgerald, Miles Davis, Dizzy Gillespie. Twórcy ci często używali tzw. „cytatów” muzycznych, pochodzących z różnych nurtów, czy twórczości etnicznej, wbudowując je w nowe kompozycje lub własne interpretacje.
W instrumentalizacji wykorzystywane są zarówno współczesne instrumenty muzyczne, jak i tradycyjne, etniczne, dawne lub nietypowe. Trzon instrumentarium stanowi jazzowa sekcja rytmiczna (pianino, gitara, perkusja, bas), która często wspomagana jest sekcją smyczkową, instrumentami elektronicznymi oraz partiami chóralnymi. Kompozycje oparte są m. in. na stylu klasycznym, Jazzie, muzyce elektronicznej, rocku alternatywnym, muzyce etnicznej, klubowej a także poezji śpiewanej i pieśniach tradycyjnych i innych.
Muzyczny temat, narracja i akompaniament łączą się w różnych nurtach, tworząc hybrydową, spójną całość, pomimo różnorodności części składowych utworów. Przejścia pomiędzy poszczególnymi partiami mogą być zarówno subtelne jak i dynamiczne.