Dzień dobry, kochana Polonio!
Zapraszamy do lektury 8. e-wydania „Cogito dla Polonii”.
W tym numerze obchodzimy Narodowe Święto Niepodległości, dlatego piszemy o tym, jak wyglądała sprawa Polski w czasie I wojny światowej. Pokazujemy, jak organizowano pamiętne obchody Narodowego Dnia Niepodległości nie tylko w Polsce, ale i poza jej granicami. Podsuwamy pomysły na upamiętnienie 11 listopada.
Będą też spotkania z młodą Polonią. Prezentujemy twórczość nastolatków z polskich szkół w Wielkiej Brytanii i na Litwie. Rozmawiamy z harcerką z Australii i uczestnikiem Kongresu Młodzieży Polonijnej z Włoch.
Nie mogło zabraknąć tekstów przydatnych do nauki języka polskiego. Polecamy nasz poradnik, jak napisać opis pejzażu, dzieła sztuki, a także wypracowanie szkolne o wyborach moralnych bohaterów „Kamieni na szaniec” i „Syzyfowych prac”.
Z okazji 100. rocznicy urodzin Zbigniewa Herberta omawiamy wiersz z cyklu „Pan Cogito”.
Rozwiązujemy także zadania na sprawdzian z czasowników. Zabieramy Was do galerii polskich arcydzieł i interpretujemy obraz Jana Matejki „Stańczyk”, którym na nowo zachwycił się świat.
Polecamy świetne filmy, nastrojową muzykę i książki polskich twórców.
Przedstawiamy laureatów konkursu Polska w Obiektywie Polonijnego Dziecka. Zachęcamy do udziału w innych konkursach, zwłaszcza w konkursie literackim „Mam w sercu Polskę!”.
Zapraszamy do współpracy i na nasze konta na Facebooku i Instagramie. Tam też znajdziecie ciekawe materiały.
Ósmy numer do pobrania bezpłatnie w Polonijnej Bibliotece Cyfrowej
https://pbc.uw.edu.pl/34906/1/CogitoDlaPolonii_8_2024.pdf
Zapraszamy Was również do tworzenia e-magazynu „Cogito dla Polonii”!
Młodzież, szkoły i organizacje polonijne!
• Uczniowie mogą pokazać się na łamach naszego e-magazynu — wystarczy przysłać zdjęcia i krótko opowiedzieć o sobie i swoich pasjach.
• Jeśli w Waszej polonijnej szkole dzieje się coś ciekawego, napiszcie nam o tym. Planujecie duże wydarzenie lub konkurs dla polonijnych dzieci i młodzieży — przekażcie nam informacje, pomożemy dotrzeć do szerszego grona odbiorców.